Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Město místo továrny - polyfunkční městský blok na Starém Brně
Valová, Eva ; Sátora, Josef (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je zachovat charakter území. Zároveň přináší nové hodnoty pro obyvatele čtvrti. Pomocí integrování vhodných funkcí zkvalitňuje život čtvrti.
Bydlení+
Lanžhotská, Klára ; Vašková, Petra Bitaudeau (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tomkovo náměstí je místo bez jasné identity. Nečitelnost prostoru zapříčinila doprava, která se zde stává určujícím prvkem a ovlivňuje podobu náměstí od minulosti. V důsledku mnoha dopravních změn musela původní zástavba ustoupit, uliční linie byly narušeny. To lze pozorovat na torzech architektury staveb a velkém množství prázdných štítů domů. Prázdné štíty se nacházejí po celém Brně jako typický prvek vznikajícím kolem dopravních staveb. Tento jev může vyvolávat negaci samotného smyslu přirozeného růstu urbánních struktur, zde se však díky množství a rytmickému opakování štítů stává typickým prvkem, který ohraničuje prostor a tím vytváří náměstí. Hranice je tvořena dvěma hlavními motivy – „zaplněním a prázdnem“. Zaplnění zde představuje hmotu, čistý štít domu. Prázdno je pak prostor ulice, průchod nebo průhled, který někam člověka navádí, většinou s veřejnou funkcí, ať už je to škola, kino nebo autobusová zastávka. Návrh další funkce bydlení ve studentských kolejích, či hostelu vychází z této teze.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Vysokoškolský internát
Švehla, Ľuboš ; Ing.Jitka Spáčilová (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Novostavba vysokoškolského internátu v Trnave s piatimi nadzemnými podlažiami je osadená na rovinatom pozemku. V prvom podlaží sa nachádza technická časť objektu, priestor pre prechodné ubytovanie a samostatná predajná plocha. Časť druhého nadzemného podlažia tvoria priestory pre administratívu, druhá časť tohto podlažia, rovnako ako zvyšné tri, sú navrhnuté ako bunkový ubytovací systém pre študentov. Celková kapacita ubytovaných študentov je 134. Nosný systém budovy je skeletový monolitický železobetónový s výplňovými obvodovými stenami z keramických tvaroviek. Plochá strecha objektu nie je pochôdzna.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Šimoník, Luděk ; Joba, Pavel (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh řešení areálu VUT na Údolní pro potřeby Fakulty výtvarných umění a Fakulty architektury. Jedná se o záměr vytvoření uměleckého kampusu, kde je koncentrována architektonická a umělecká akademická obec s nezbytnou vybaveností a potenciálem pro další rozvoj.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Rypl Žabčíková, Ada ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Nárožní polyfunkční dům se studentským bydlením, menzou a podzemními garážemi leží na nábřeží řeky Svratky, v blízkosti fakulty architektury a pedagogické fakulty MU. Konceptem bylo "otevíraní se". A to nejen budovy k městu a řece, ale i jejich obyvatelů mezi sebou . Dynamický tvar vyjadřuje mládí jeho obyvatel.
Studentský dům na Starém Brně
Pšenčík, Ondřej ; Křížek, Jiří (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl navrhnout atraktivní bydlení pro studenty v blízkosti jejich škol a zároveň pozitivní ovlivnění okolního prostředí. Pomocí integrování vhodných funkcí zkvalitňuje život čtvrti.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Nadstandardní studentské bydlení v Olomouci
Dohnálek, Ondřej ; Remeš, Josef (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a zpracováním projektové dokumentace studentského bydlení v centru Olomouce. Objekt se nachází v blízkosti vysokých škol a ubytovacích kolejí Univerzity Palackého a je navržen tak, aby doplnil chybějící typ ubytování. Jedná se o pětipodlažní, nepodsklepenou stavbu s plochou střechou ve tvaru písmene L. Konstrukční systém je převážně zděný, pouze část 1.NP je řešena pomocí sloupů a průvlaků. Objekt je rozdělen na 3 stavební celky. Dvě křídla sloužící k ubytování a mají 4 nadzemní podlaží. Spojovací blok má 5 nadzemních podlaží, kde 5. patro tvoří strojovna VZT. Základové konstrukce tvoří betonové pasy a patky pod sloupy. Jižní strana objektu je chráněna před sluncem pomocí slunolamů, na které by v budoucnu mohla být instalována fotovoltaika. Objekt je rozdělen na 3 základní části z hlediska funkčnosti. 1.NP tvoří komerční prostory v jižním bloku a soukromé prostory pro ubytované v bloku východním. 2.-4.NP tvoří poté prostory určené k ubytování studentů. Ubytovací kapacita objektu je 105 osob.
Reinkarnace železnice - DKV Česká Třebová
Blažek, Martin ; Rajniš, Martin (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám revitalizací bývalého depa kolejových vozidel v České Třebové a možného druhotného využití železničních vozů. Z prostoru, který byl pro veřejnost dlouhá léta nepřístupný a zanedbaný navrhuji vytvořit otevřený lesopark železničního hřibova s muzeem železnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.